Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Συνέντευξη της Αργυρώς Μουντάκη στην Εύα Κασιάρου

Από πού εμπνευστήκατε για τη σειρά «Το Υπναρούδι»;
Από την αγάπη μου για τα μικρά αδύναμα πλάσματα της φύσης, της γης και του Θεού, που χρειάζονται κι αυτά αγάπη και σεβασμό.
Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση ή ρητό;
Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία (Ανδρέας Κάλβος)
Τι πρέπει να κάνει ένας εκπαιδευτικός ή γονιός για να αγαπήσει το παιδί τα βιβλία;
Αν τα αγαπάει και ο ίδιος, θα τα αγαπήσει και το παιδί του οπωσδήποτε, η αγάπη έχει τον δικό της τρόπο, και δεν είναι μόνο ένας…
Όταν ήσασταν μικρή είχατε κάποιο βιβλίο αγαπημένο; Και αν ναι, το έχετε κρατήσει στη βιβλιοθήκη σας;
Πολλά, παραμύθια λαϊκά, ενυπόγραφα και μη, αλλά και πολλά βιβλία, είχα τη συνήθεια μόλις μεγάλωνα να τα δωρίζω στα αγαπημένα μου ξαδέρφια, αλλά έχω κρατήσει και αρκετά από τα πολύ αγαπημένα μου, όπως το «Ένα παιδί μετράει τα’ άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη ή το «Ο θησαυρός της Βαγίας» της Ζωρζ Σαρή.
Τι είναι αυτό που αναζητά το παιδί σε μία ιστορία; Να το διδάξει ή να το διασκεδάσει;
Ό,τι και εμείς οι ενήλικες: Να διασκεδάσουμε, να περάσουμε απολαυστικά την ώρα της ανάγνωσης αλλά να πάει και τη σκέψη μας παραπέρα, να προβληματιστούμε έστω και λίγο για κάτι… Τον διδακτισμό νομίζω κανείς βιβλιόφιλος δεν τον αγαπάει είτε είναι παιδί είτε ενήλικας.
Πιστεύετε ότι κάποιος γεννιέται ή γίνεται συγγραφέας;
Πιστεύω στο χάρισμα από το Θεό αλλά και στις συνθήκες, οι οποίες μπορεί να το βοηθήσουν να ανθίσει ή και να μαραθεί. Και φυσικά στην εργατικότητα, την εξάσκηση και την προσπάθεια.
Το διαδίκτυο έχει μπει για καλά στη ζωή μας. Πιστεύετε ότι αυτό είναι ένα μέσο για την ανάδειξη του βιβλίου γενικά;
Ναι, είμαι θετική, πιστεύω στην εποικοδομητική  χρήση αυτού του μέσου, η σωστή του χρήση μπορεί να φέρει ωραία αποτελέσματα. Πρέπει να το χρησιμοποιούμε όμως και να μη μας χρησιμοποιεί.
Ετοιμάζετε κάποιο καινούργιο βιβλίο αυτήν την εποχή;
«Το κορίτσι του Πέτρου» από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, θα κυκλοφορήσει τέλη Απριλίου.
Πιστεύετε ότι με τη ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας τα παιδιά αποφεύγουν την επαφή με βιβλίο;
Και στην εποχή μου υπήρχε η τεχνολογία, κι εγώ είχα έναν υπολογιστή -μουσειακό κομμάτι τώρα…-, αλλά δεν με απέτρεψε ούτε με απέσπασε διόλου από την αγάπη μου για τα βιβλία. Μάλιστα, όπως θυμάμαι τον εαυτό μου και ανακαλώ στη μνήμη μου, η αγάπη μου αυτή θέριευε με κάθε νέο αριστούργημα που έπεφτε στα χέρια μου. Η τεχνολογία για εμένα είναι εξέλιξη, δεν είναι τροχοπέδη, αν ένα παιδί πραγματικά αγαπάει το βιβλίο, μπορεί να το διαβάσει και από ένα e-book!
Εάν είχατε μπροστά σας 6 μήνες ελεύθερους χωρίς καμία υποχρέωση και χωρίς περιορισμό στα οικονομικά τι θα θέλατε να κάνετε;
Aυτήν την περίοδο αυτό ακριβώς είναι ο διακαής μου πόθος! 6 μήνες δίχως εργασία θα ήταν ό,τι πρέπει για να ολοκληρώσω τη διδακτορική μου διατριβή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου